Jajka na śniadanie

Jajka na śniadanieJajka to bardzo dobry wybór na śniadanie. Są sycące i zdrowe. Pożywne śniadanie sprawia, że przez długi czas nie będzie się odczuwać głodu. Zdrowe natomiast pozwoli dostarczyć do organizmu mnóstwo potrzebnych mu dla prawidłowej pracy składników. Jajka są doskonałym źródłem białka. Zawierają lecytynę, antyoksydanty, sporo witamin m. in. D, A i z grupy B, żelazo, fosfor, siarkę i inne składniki odżywcze. By zwiększyć ilość witamin i składników mineralnych w pożywieniu, można do jajek dodać surówkę warzywną albo napić się soku owocowo-warzywnego. Jeśli posiłek ma być bardzo pożywny, to do jajek można dodać kaszę gryczaną. Jeśli ktoś nie jest uczulony na mąkę (gluten), to może je zjeść z chlebem. Jajka też mogą uczulać. Jeśli tak jest, to pomimo że są zdrowe, trzeba z nich zrezygnować. I jak ze wszystkim, trzeba pamiętać, że co za dużo, to niezdrowo. Najlepsze są jajka z chowu ekologicznego oraz z wolnego wybiegu, czyli oznaczone zerem oraz jedynką. Unikać należy trójek, by nie wspierać niehumanitarnego traktowania kur.